Vår historie
Kameleon anno 2020 er et selskap i vekst med fornøyde kunder. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og profesjonalisere oss. Vår ambisjon er å være en kundeorientert og viktig aktør i markedet for merking, roboter og etikettering.
Selskapet ble stiftet i desember 1999 og vi overtok agenturet på Domino samme år. Domino, som er en ledende leverandør av løsninger og systemer for merking og sporing, hadde vært representert i Norge siden 1994.
Vi overtok et agentur som leverte blekkstråleskrivere uten et fungerende servicekonsept på den tiden, og måtte tenke nytt. Vi måtte sikre at kunden fikk satt sine merkinger i et system som fungerte i henhold til behov og krav til merking. Driftsavtalen ble etablert for å sikre at kunden fikk tett oppfølging, god og riktig service og driftssikkerhet.
Vi startet med å sette ut maskiner på test, og tok totalansvaret for driften. For å imøtekomme kravene fra GS 1 og merkekravene til de store selskapene utviklet vi en software løsning. Denne knyttet alle maskinene sammen i ett system, slik at man kunne styre hele merkeprosessen fra ett sted. Vi investerte betydelige midler i software utvikling og vant mange kunder med vår nye software løsning og helhetlige driftsavtale.
Domino fattet sterk interesse for det vi hadde utviklet, og for å sikre videreutvikling av løsningen solgte vi i 2010 softwaren til Domino. Softwaren brukes nå over hele verden, og vi tilbyr den til våre kunder i Skandinavia.
Takket være et sterkt og konkurransedyktig konsept og driftsmodell, har vi hatt en positiv vekst i alle år og fortsetter denne trenden.